Bună ziua, aţi venit!

Mulţumim necontenit.

S-aflăm Crăciunul ce înseamnă,

Am lucrat o-ntreagă toamnă.

Am decis la unison,

Şi lansăm în semiton

Un concurs de mari talente

Avem probe evidente.

Să fie tarta, sarmala?

Globul, Moşul sau beteala?

Darurile sau colindul?

Ce vom face noi, găsindu-l?

 

 

Eu sunt (…), jurizez,

Pe acest concurs mizez,

C-un răspuns noi vom găsi.

Ce-i Crăciunul? Doar o zi?

Căutăm un element,

Graţios şi cu talent.

Un mister să rezolvăm,

De Crăciun, doar ne-adunăm?

 

 

Eu sunt (…)-observatorul

Am ochi buni, vânez ca leul!

Voi răspunde la-ntrebare

Ce-i Crăciunul? Doar o boare?

Vreau să ştiu dacă-i mai mult

Decât doar un simplu cult,

Moşi Crăciun şi jucării,

Cu muştar, cârnaţi felii?

 

 

Eu sunt (…) şi mă-ntreb,

Ce Crăciun e doar pe web?

Probe am tot căutat,

Concurenţi s-au anunţat.

Chiar vreau să descoperim,

Ce tot mai sărbătorim.

Sunt copil, dar nu contează…

De Crăciun…ce mai rimează?

 

Juriul tot l-aţi cunoscut,

E talent binecrescut.

Invităm pe concurenţi,

De acord, voi cei prezenţi?

 

Vai sunt prima concurentă!

Şi-ntr-o tavă neaderentă,

V-am făcut o prăjitură,

Se numeşte-afumătură.

Zahărul l-am pus murat,

Totul este calculat!

Căpşunele, chiar şi-un tel,

Cine gustă…vai de el!

Şi mai fac şi o friptură

Cu un sos de aventură.

Definiţie vă dau acum:

Ai sarmale, ai Crăciun!

 

Cel mai important aspect

Se tratează cu respect!

Bradul, casa şi pisica

Decorăm noi acuşica.

Globuri, becuri şi betele,

Îngeraşi şi acadele,

Casa noastră străluceşte,

E testat istoriceşte.

 

Poezia mea-i curată,

Ca şi casa mea de-ndată.

Este cel mai important,

Un cămin reconfortant.

Camera e nepătată,

Vorba e adevărată!

Marele secret vi-l spun:

E curat? Este Crăciun!

 

Ho ho ho sau ha ha ha

Pe ritmuri de cha cha cha

Am sosit din Polul Nord

Alergând pe un fiord.

Moş Crăciun eu mă numesc,

Nu sunt moş, eu doar glumesc!

Toată lumea mă cunoaşte!

Nu-i aşa? Hai recunoaşte!

Fără mine nu-i Crăciun,

Din an în an vin, doar sunt bun!

Toţi m-aşteaptă, ce-ncântare,

Vreau să ţin o cuvântare…

 

Eu pe toţi vă contrazic

Nu vreau să par academic,

Dar venind spre-acest concurs

Deşi aveam un discurs,

Am descoperit secretul

Să v-arăt, acu-i momentul.

I-am găsit în parc la joacă,

Şi la masă, şi pe-acasă

Sunt tot timpul împreună

Şi discută când se-adună.

Îşi vorbesc frumos şi calm

Şi sunt buni ca într-un basm.

E-o familie…vă spun…

Când îi vezi…este Crăciun.

 

Bună seara dragii mei!

Am venit cu un temei,

Să vă fiu un bun exemplu.

Totul este foarte simplu.

Ca şi mamă eu iubesc,

Cu fetiţa mea vorbesc,

O educ, o sfătuiesc,

Cu răbdare o-ngrijesc.

 

Tatăl meu m-a învăţat,

În casă să fiu bărbat.

Asta-nseamnă să respect.

În iubire-s arhitect.

Cu copilul meu mă joc,

Chiar de n-am timp, nu mai pot.

Îi iubesc pe dragii mei,

Sunt nimic fără de ei.

 

Eu sunt (…), toţi mă ştiţi,

Am trei oameni favoriţi!

Mama, tata şi sorina…

Am emoţii cu duzina!

Sunt copil, dar ştiu ce zic

Este important, de mic

Să fii ascultat cu spor,

Şi să fii iubit cu dor.

 

Este-o vorbă în culise

Moşul mai demult venise.

A rămas impresionat

Ne-a rămas doar de cântat!

 

(…)

 

Hmm, se lasă aşteptat

Ne-apucăm deci, de dansat!

Avem twist şi rock şi salsa,

Până se goleşte plasa.

(…)

 

 

 

